Personvernerklæring

Personvernerklæringen handler om hvordan Kragerø badstuforening samler inn og bruker informasjon om besøkende i våre sytemer. Erklæringen inneholder informasjon du har krav på når det samles inn opplysninger fra nettstedet vårt (personopplysningsloven § 19), og generell informasjon om hvordan vi behandler personopplysninger (personopplysningsloven § 18, 1.ledd).

Det er vi i Kragerø badstuforening som er ansvarlig for behandlingen av personopplysningene.

Når du bruker nettsiden vår legger du igjen dataspor, og sender eventuelt inn informasjon om deg selv. Les gjennom informasjonen nedenfor for å forstå hvordan disse dataene brukes av oss, og hvorfor de samles inn.

Lagring av opplysninger i brukers kommunikasjonsutstyr, eller å skaffe seg adgang til slike, er ikke tillatt uten at brukeren er informert om hvilke opplysninger som behandles, formålet med behandlingen, hvem som behandler opplysningene, og har samtykket til dette. Første punktum er ikke til hinder for teknisk lagring av eller adgang til opplysninger:

1. utelukkende for det formål å overføre kommunikasjon i et elektronisk kommunikasjonsnett

2. som er nødvendig for å levere en informasjonssamfunnstjeneste etter brukerens uttrykkelige forespørsel.

VERKTØY SOM BRUKES PÅ DENNE NETTSIDEN

• Google Analytics

• Facebook pixel

• Google Tagmanager

• Google searchconsole

Verktøyene nevnt over samler informasjon om hvordan besøkende bruker alle sidene under nettadressen. Dataene som samles inn brukes for å kontinuerlig forbedre nettsiden og til markedsføring. For eksempel kan man se hvilke artikler/sider som er mest og minst populære, og jobbe målrettet for å fremheve eller forbedre disse.

INFORMASJON SOM SAMLES INN

Data som samles inn er informasjon om trafikk og oppførsel på vår nettside. Google Analytics viser blant annet hvilke sider som besøkes, hvor lang tid de besøkende bruker på de enkelte sidene, hvilke trafikkilder de kommer fra (organisk søk i Google, sosiale medier med flere) og mer.

Informasjonen deles ikke videre med andre (kun eventuelle samarbeidspartnere som f.eks innen nettsider, markedsføring, etc).

Du har rett til å klage til oss hvis du mener behandlingen av din personlige data ikke er behandlet i tråd med gjeldende regelverk.

SKJEMA

Det samles også inn navn og e-postadresse hvis leseren sender inn et av skjemaene våre.

Da er det du selv som aktivt deler informasjon din med oss.

Det er frivillig å gi fra seg denne informasjonen.

Når du sender inn et skjema lagres typisk følgende data: navn, e-postadresse, telefonnummer, IP-adresse, tid og sted for påmelding, tidssone og e-postleverandør, i tillegg til andre data du blir bedt om å opplyse ved påmelding.

Du kan melde deg av vår kontakt-liste når som helst, og i tillegg be om at alle opplysninger om deg slettes. Det kan du gjøre ved å sende en e-post.

BETALINGSTRANSAKSJONER & REGNSKAP

Kragerø badstuforening bruker Stripe som betalingsløsning. Stripe er databehandler for personopplysninger knyttet til betaling, og Stripes personvernerklæring gjelder for behandling av personopplysninger knyttet til betaling. Du finner Stripes personvernerklæring her: https://stripe.com/no/privacy.

​

Kragerø badstuforening bruker Tripletex som er et komplett nettbasert økonomisystem. I Norge lagrer Tripletex all data hos Basefarm. Backup lagres hos Amazon Web Services i Irland. Tripletex: https://www.tripletex.no/personvernerklaering/

SLETTING AV DATA

Skulle vi sende deg en nyhetsbrev kan du, når som helst, melde deg av e-postlisten via lenken som alltid finnes i bunnen av hver eneste e-post som sendes fra oss. Du kan også ta direkte kontakt med oss og be om at all informasjon om deg slettes.

SAMTYKKE

• Når du melder deg på e-postlisten vår, eller sende inn et skjema, samtykker du i at vi kan oppbevare informasjonen du sender inn (f.eks. e-postadresse og navn), til bruk på vår nettside (for eksempel ved å sende deg e-poster).

Denne informasjonen deles aldri med tredjeparter, og du kan når som helst melde deg av listen ved å trykke på «unsubscribe» i en hvilken som helst e-post fra oss.

Har du spørsmål, kan du når som helst ta kontakt med.